Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(5)
Dostępność
dostępne
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(5)
Autor
Bielecki Marian (1975- )
(1)
Cieński Marcin (1959- )
(1)
Czerwiński Marcin (1971- )
(1)
Dudziński Robert
(1)
Liszka Katarzyna (filolożka)
(1)
Pluta Paweł (1977- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Literatura polska
(3)
Gombrowicz, Witold (1904-1969)
(2)
Pisarze polscy
(2)
Białoszewski, Miron (1922-1983)
(1)
Etyka
(1)
Film sensacyjny
(1)
Gotycyzm
(1)
Holokaust
(1)
Kryminał
(1)
Kultura
(1)
Kultura pamięci
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Literatury europejskie
(1)
Pamięć zbiorowa
(1)
Performance
(1)
Poświatowska, Halina (1935-1967)
(1)
Przybyszewska, Stanisława (1901-1935)
(1)
Serial filmowy
(1)
Sztuka
(1)
Telewizja Polska
(1)
Tematy i motywy
(1)
Wpływ i recepcja
(1)
Temat: dzieło
Kronos
(1)
Temat: czas
1901-2000
(3)
1945-1989
(2)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1939-1945
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Film polski
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(3)
Literaturoznawstwo
(3)
Historia
(2)
Filozofia i etyka
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, filmografia na stronach 249-266. Indeks.
Ze wstępu: Koncepcja rozprawy bazuje na dwóch zasadniczych założeniach. Po pierwsze, monografia ma stanowić diachroniczną analizę wycinka kultury Polski Ludowej - opisywać dynamikę rozwoju poetyki kryminalnych seriali i filmów telewizyjnych i wskazywać na momenty szczególnie dla tego rozwoju ważne. Przedmiotem zainteresowania są zatem strukturalne właściwości omawianych produkcji: aktualizowane schematy fabularne, sposoby konstruowania bohaterów, opozycje dynamizujące kryminalne fabuły, charakterystyczne motywy itd. Po drugie, omawiane przemiany gatunkowe zostały osadzone w szerokim - także pozafilmowym - kontekście, pozwalającym zrozumieć ich genezę. Wspomniane właściwości strukturalne zaistniały bowiem w określonej kulturowej ramie determinującej kierunek ich rozwoju. W ten sposób estetyczna, tekstualna analiza produkcji telewizyjnych uzupełniona została analizą kontekstualną, pozwalającą wskazać na pozafilmowe czynniki modelujące opisywany gatunek i jego charakterystyczne elementy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 355847 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Streszczenie w języku angielskim.
Marian Bielecki doskonale realizuje formułowany przez Gombrowicza postulat krytycznej narracji niekryjącej się ze swoim subiektywizmem, w której osoba komentatora, wraz z jego preferencjami, zostaje nie tyle zamaskowana, co właśnie wyeksponowana. (...). Gandalf.com.pl
Takie postawienie sprawy przynosi szereg korzyści. W pierwszej kolejności, jest w moim przekonaniu po prostu szczere czy też trafne w odniesieniu do zadań krytyka i komentatora tekstu literackiego. Jednocześnie, rozmach proponowanych interpretacji (bardzo szeroki wachlarz tekstów, na podstawie których formułowane są lekturowe ustalenia, obejmujący nierzadko po prostu całość dzieła danego pisarza, oraz przyjęta dzięki temu perspektywa diachroniczna, unaoczniająca ewolucję, jaką mniej lub bardziej toksyczna relacja z Gombrowiczem nieuchronnie przechodziła) sprawia, że czytelnik monografii bezboleśnie ulega tym osobistym intuicjom i fascynacjom Autora; innymi słowy, subiektywne i stronnicze komentarze z powodzeniem zostają przełożone na przekonujący język intersubiektywnej argumentacji. Kolejną korzyścią tej ekspozycji głosu krytyka jest - jakże pożądana! - swoboda i potoczystość opowieści o kolejnych, rzec by można, niebezpiecznych związkach. Sygnatura determinuje tekst krytyczny w równym stopniu co literacki. z recenzji Ewy Kobyłeckiej-Piwońskiej (UL)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 361620 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Drugie miejsce wydania na podstawie strony internetowej wydawcy.
Bibliografia przy niektórych pracach. Indeks.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Gotycyzm w literaturze i kulturze lat 1760-1830 - efekt imponującego przedsięwzięcia naukowego, w które zaangażowali się uczeni z kilkunastu polskich ośrodków badawczych, filolodzy polscy i neofilolodzy - zachęca do powrotu do pierwotnych znaczeń i kontekstów związanych ze zjawiskiem wymienionym w tytule. Przypomina o gotycyzmie pojmowanym historycznie, skłania do - jak to ujmują Redaktorzy we Wstępie - "refleksji nad gotycyzmem w jego minionej postaci". Obszar zainteresowania badaczy zaangażowanych w projekt obejmuje twórczość literacką autorów z różnych kręgów językowych i kulturowych (przede wszystkim polskiego, ale i angielskiego, francuskiego, niemieckiego, czeskiego, rosyjskiego, niderlandzkiego, amerykańskiego…), która powstawała w latach 1760-1830, czyli w okresie tradycyjnie uznawanym za czas pojawienia się i ugruntowania gotycyzmu w tekstach kultury. (Z recenzji dr hab. Agaty Seweryn, prof. KUL)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 365866 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(NH Nowa Humanistyka, ISSN 2353-494X ; t. 32)
Na grzbiecie akronim serii: NH.
Bibliografia na stronach 225-232. Indeks.
Katarzyna Liszka w swojej książce daje czytelnikowi jasno rozrysowaną mapę głównych stanowisk w sporze o „podział pracy pamięci” po Zagładzie, dokonuje przeglądu argumentów, jakie w tym sporze padają wraz z analizą implikacji etycznych, mających jej zdaniem podstawowe znaczenie dla większości myślicieli żydowskich zabierających głos w debacie. To ukierunkowanie, nacisk położony na początku rozprawy na pluralne „etyki pamięci”, pozwala autorce na łączenie w wywodzie różnych idiomów filozofii, teologii i socjologii dwudziestowiecznej jako uzupełniających się ogniw refleksji ujętej jako forma pamiętania. Kolejne pojęciowe mediacje, korekty stanowisk zajmowanych przez Hannę Arendt, Avishaja Margalita, Zygmunta Baumana stają się w tej optyce pośrednim dowodem na krystalizowanie się nie tylko rzeczonej wspólnoty pracy pamięci, ale i na przekształcania kategorii etycznych i prawnych związanych ze sprawą wspólnoty etyki uniwersalnej, o której w zakończeniu pisze autorka, odwołując się do rozważań Natana Sznaidera i Daniela Leviego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 344598 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 393649 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej